loader

Grupporder & FAQ

News_Dermosil_2019_June_Models_14_1000x1000.jpg

Vad innebär det att beställa i grupp och vad är fördelarna med detta ?
Du kan läsa om hur det är att beställa i grupp och alla dess förmåner via denna sida.

Var kan man handla via Dermosils Grupporderfunktion?
För att starta en grupporder som kontaktperson, går du till Grupporder i huvudmenyn eller via denna länk

Kontaktpersonen väljer först datum för när beställningen skall skickas in och därefter skickar hen personliga inbjudningar till sina medlemmar. För att delta i en grupporder behöver du vara inloggad.

Vem får bonus då man gör en grupporder?
Du som är kontaktperson får alltid bonus för hela gruppens beställning. 

Vem betalar för gruppens beställning?
Gruppens kontaktperson betalar hela gruppens order i samband med bekräftelsen. Vi erbjuder ett flertal olika betalsätt att välja mellan. Alla gruppmedlemmar betalar sin del till kontaktpersonen. 

Kan jag beställa själv även om jag är med i en beställningsgrupp?
Både kontaktpersonen och gruppmedlemmarna kan välja att gå ur Grupporderläget i kassan genom att klicka på ”Jag beställer själv”. Du är fortfarande med i gruppen men den aktuella ordern görs utanför gruppen.

INFORMATION TILL KONTAKTPERSON

Hur kan jag skicka ut inbjudningar till min grupp?
Du kan gå till denna sida var vi berättar om hur man beställer i grupp. Gå längst ner på sidan och klicka på ”Starta en grupporder”. Då ser du en pop-up var du loggar in, väljer datum för hur länge din gruppbeställning ska pågå, kryssar i rutan för att godkänna våra villkor och klicka på ”Skapa en grupp”. Nu har du kommit till en ny sida var du enkelt kan skicka inbjudningar till dina vänner och bekanta.

Du kan även påbörja din gruppbeställning i kassan. Först loggar du in med dina kunduppgifter och går till kassan och väljer datum för när din beställning ska skickas in och kryssa i att du godkänner våra villkor. Sen klickar du på Spara och Bjud in vänner. Nu är din grupp sparad och du kan skicka ut inbjudningar till din vänner genom att klicka på Bjud in gruppmedlemmar. Det kommer fram en ny ruta var du väljer hur du vill skicka inbjudningarna.
Du kan skicka inbjudningar och bjuda in nya medlemmar till din grupp när som helst i kassan.

Var sparas min grupp?
Kontaktpersonens grupporder är aktiv i kassan tills det datum du har valt som sista beställningsdag. Kontaktpersonen bör logga in, välja minst en produkt att sätta i varukorgen och sen gå till kassan. När du har skapat en grupporder är du automatiskt i grupporderläget. Här ser du alla dina medlemmar, kan ta bort och bjuda in nya medlemmar samt ändra sista datum för beställning.

När ska kontaktpersonen göra sitt inköp i gruppen?
Gruppens kontaktperson kan lägga sin egen order genast när gruppen är skapad. Ordern sparas i varukorg tills det är dags att bekräfta gruppens gemensamma order. Du som kontaktperson kan också lägga din order precis innan det är dags att skicka in gruppens order. När medlemmarna i gruppen har lagt in sina beställningar, lämnar dessa kvar i din kassa tills du bekräftar den gemensamma ordern.

Var ser jag vem som har skickat in sin beställning till min grupp?
I kassan ser du vem som har skickat sin beställning till dig. För att komma till kassan behöver du ha minst en produkt i din varukorg. 

Kan jag radera beställningar som en medlem gjort?
När gruppens medlem lagt in en beställning kan kontaktpersonen radera medlemmens beställning om beställningen inte skickats till Dermosil. Efter att beställningen raderats kan gruppmedlemmen göra en ny beställning.

Hur kan jag radera en gruppbeställning?
Kontaktpersonen kan välja att radera medlemmar som ingår i en grupp. Både kontaktpersonen och gruppmedlemmarna kan välja att gå ur Grupporderläget i kassan genom att klicka på ”Jag beställer själv”. Om du inte längre vill vara kontaktperson för din grupp, kan du ta bort hela beställningsgruppen genom att kontakta Dermosils kundtjänst.

Kan jag behålla medlemmarna i min grupp efter inskickad beställning?
När kontaktpersonen skickat in gruppens beställning, lämnas alla medlemmar kvar i kassan och en ny gruppbeställning skapas automatiskt. Kontaktpersonen väljer då nytt datum för gruppens beställning och meddelar själv via tex. e-post, Facebook, WhatsApp eller sms när det är dags att beställa igen. Kontaktperson kan då ta bort medlemmar eller sända iväg nya inbjudningar. Inga nya inbjudningar sänds till de personer som redan deltagit i en gruppbeställning.

Hur kan jag bjuda in medlemmar till min grupp?
Kontaktpersonen kan skicka inbjudningar via e-post, WhatsApp, Facebook, Messenger och via mobilen även som sms samt genom att kopiera länken till inbjudan och klistra in i en gruppchatt eller direkt till sin egna e-post.

Var kan jag följa med till vilka jag sänt en inbjudan att delta i min grupp?
Om kontaktpersonen har skickat inbjudningar med att kopiera länken och klistra in i e-post, skickat via WhatsApp, Facebook, Messenger eller sms – så kan man kolla upp skickade meddelanden i efterhand. 

Flera gruppmedlemmar beställde samma produkt men de hade olika pris på den. Vad beror det på?
När en gruppmedlem bekräftar sin egen beställning i kassan, fastställs priset enligt det pris som gäller just då. Om produkten säljs till kampanjpris under en viss tid, kan gruppmedlemmarna få betala olika mycket för samma produkt beroende på om kampanjen varit i kraft när beställaren bekräftar sin egen order. Detta gäller också kontaktpersonens egen order.

INFORMATION TILL GRUPPMEDLEMMAR

När skickas beställningen in?
När kontaktpersonen skapar gruppbeställningen väljs också sista beställningsdatum för gruppen.

Kontaktpersonen skickar själv in gruppens beställning vid önskat tillfälle före eller vid det datum som blivit valt som sista beställningsdag.

Kan jag delta i flera gruppbeställningar?
En kontaktperson eller en medlem kan endast delta i en grupp samtidigt. En medlem i gruppen kan välja att själv gå ur en grupp och bli medlem i en annan – så länge du inte skickat in din beställning till kontaktpersonen. 

Kan jag ändra min beställning?
Du kan inte ändra den beställning du skickat in till din kontaktperson, men du kan skicka in flera beställningar under tiden som gruppbeställningen är i kraft. Vid behov kan kontaktpersonen för gruppen radera din beställning.

Var kan jag se min beställning?
Du kan kontrollera din beställning genom att gå till kassan även om varukorgen är tom. Från kassan kan du också lämna som gruppen du är med i.

Kan jag delta i en gruppbeställning även om jag själv inte använder webbshopen?
Javisst. Du kan skicka en lista med produkter som du vill beställa till beställningsgruppens kontaktperson, som sedan lägger in dina produkter som en del av gruppens beställning.

Dela

Tillhörande produkter

Aktuellt