loader

Köp- och leveransvillkor

Campaignsite-070820mag_02_Classic-830x920px desktop.jpg

Köpvillkor

Dessa köp- och leveransvillkor gäller när du som konsument gör en beställning från Dermoshops webbshop.

För att handla hos Dermoshop ska du ha fyllt 18 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Produkter från Dermosil säljs direkt till privatkunder och grupper, inte för återförsäljning. 


Leverans och beställning

Vi erbjuder våra kunder snabb leverans. Leverans sker normalt inom 3-5 vardagar från att vi har tagit emot din beställning. Om du handlar för minst 450 kronor har du alltid fri frakt. Vid beställningar under 450 kronor tillkommer en avgift på 50 kronor. Våra Goldkunder har alltid fri frakt på beställningar över 200 kr.

PostNord - till ombud
Paketet levereras till PostNords utlämningsställe nära dig. Du kan även själva välja ett eget utlämningsställe. Om du önskar få avisering via SMS när ditt paket har kommit fram till ditt utlämningsställe, ange ditt mobilnummer. 

Leverans till företag
Beställningar som görs till företag levereras med bud ändå fram. Vardagar kl. 8-18. 
 

Produkter som är slut i lager
Om någon produkt som du har beställt inte finns i lager när din beställning ska packas, så kommer enbart de produkter som du beställt och som finns i lager att levereras till dig. Dermoshop tillämpar inte delleveranser. 

Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger på PostNords utlämningsställe 14 dagar innan det skickas tillbaka till Dermoshop. Vid ej uthämtad leverans tar Dermoshop ut en administrativ avgift på 100 kr.
 

Betalning och priser

Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. 

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 11134 Stockholm, Sverige, erbjuder vi följande betalningsalternativ i vår Kassa. Betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstiden är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här

  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här

  • Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här 

  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Vi använder oss av säkerhetslösningen 3D-secure vid kortköp, under förutsättningarna enligt gällande lagstiftning.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här 

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår dataskyddspolicy

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy. 

Har du frågor gällande betalning, vänligen kontakta Klarna via www. klarna.se/kundservice eller ring Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Du kan alltid se dina köp/fakturor på https://my.klarna.com/se/sv/login

Beställning per post eller telefon - betalning
Gör du din beställning per post eller telefon gäller Dermosil-faktura.

Vi förbehåller oss rätten att begränsa antalet obetalda fakturor.

Kredituppgifter
Sedvanlig kreditupplysning samt kontroll mot eventuellt övriga krediter hos Dermoshop görs automatiskt vid post- eller telefonbeställningar och ditt första köp om du beställer som privatperson. Eventuella betalningsanmärkningar kräver direktbetalning via Klarna och då informeras du direkt.

Dermosil-fakturans betalningspåminnelser och kravbrev handhas av  Cash-In Consulting Ab. Dröjsmålsränta enligt räntelagen. För betalningspåminnelse debiteras 60 kr.

Tillägg till beställning
Ett tillägg till redan gjord beställning kan göras om beställningen inte redan är packad. Vid senare inkommet tillägg under 450 kronor debiteras 50 kronor i frakt- eller expeditionskostnader. Meddela beställningsbekräftelsens nummer då du gör tillägg, så kan kundtjänsten kolla om det är möjligt att lägga till produkter i beställningen. Tillägg till beställningar ger inga bonuspoäng.

Tillägg eller ändringar kan inte göras på beställningar som betalats direkt ex. via nätbanken.

Kampanjer och kampanjkoder
Med kampanjkod avses rabatt eller erbjudande som fås genom att uppge en kod i kassan i fältet Kampanjkod och klickar Använd. Om du har flera kampanjkoder kan du endast använda dig av en kod i samband med din beställning. Kampanjkoder eller -produkter kan inte läggas till en redan gjord beställning. 
 
Kampanjkoder och erbjudanden i webbshopen gäller inte produkterna i serien Dermosil Goodwill. Goodwillprodukterna har fasta pris eftersom 30 % av priset alltid går till välgörenhet.


Bonus


När du handlar i vår webbshop får du bonuspoäng på alla köp. 

För varje krona du handlar för får du en (1) poäng. Du kan använda dina bonuspoäng genast eller spara dem till senare. Bonusprodukterna väljs från bonusshopens varierande sortiment. Dina bonuspoäng gäller i ett (1) år räknat från från att de lagts in på ditt konto. 

Du kan inte byta erhållna bonusprodukter eller lägga till fler bonusprodukter till din beställning efter att den har sänts in. Kom ihåg att tillägg inte heller berättigar till tilläggspoäng. Dermoshop har rätt att korrigera kundens bonuspoängsaldo p.g.a. returer eller dylikt.

Logga in på ditt kundkonto så kan du kolla upp ditt bonussaldo och vilka bonusprodukter som finns tillgängliga just för dig!

Detta bonussystem gäller endast på webben, och berör således inte beställningar som gjorts per telefon eller post. Du kan endast använda dina bonuspoäng i samband med en beställning. Beställningen kan inte endast bestå av bonusprodukter. Bonusprodukternas bonuspris och produkternas försäljningspris motsvarar inte nödvändigtvis varandra. Bonuspriset kan vara förmånligare än försäljningspriset eller tvärtom.


Dermoshops lojalitetsprogram

Dermoshop Gold är vårt lojalitetsprogram för våra allra aktivaste kunder. Du blir automatiskt Goldkund den dagen dina årsinköp i vår webbshop överstiger 3 000 kronor. Goldnivån gäller ett år i taget. Till summan räknas alla beställningar gjorda på webben. Beställningen som gör att du passerar gränsen för Gold räknas ej in i beräkningen för följande Goldperiod. Beräkningen för Gold påbörjas från första köpet efter att du blivit Gold. Beställningar som kommit in per post eller telefon räknas inte med i summan för lojalitetsprogrammet. Eventuella tilläggsbeställningar gjorda via vår kundbetjäning räknas heller inte med i programmet.

Beräkningen för totala inköp uppdateras till Min sida när paketet packas och skickas från Dermoshop.


Radera konto

Vill du radera ditt Dermosil konto så tar du kontakt med vår kundtjänst via e-post, telefon, chat eller post. På vår Kundtjänst sida hittar du närmare information om hur du kontaktar oss.


Produktgaranti, ångerrätt och reklamationer

För oss är det viktigt att du är nöjd med din beställning. Har det blivit fel i den, har något gått sönder eller har du råkat ut för något annat som du inte är nöjd med - hör genast av dig till vår kundtjänst så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. 

Produktgaranti
Dermoshop har full produktgaranti. Felaktig produkt ersätts med felfri produkt. Dermohop har tre månaders returrätt räknat från köpdatum. Vid återbetalning av returnerad produkt erläggs endast summan för produkten, ej leveranskostnaderna. Dermoshop ersätter inte produktfel som orsakats av kundens oaktsamhet. När kunden mottagit sitt paket är det på kundens ansvar att kontrollera att produkterna är felfria samt se till att produkterna används och förvaras korrekt med hänsyn till produkternas egenskaper och förpackningsform.

Ångerrätt
Du har alltid fri retur och bytesrätt när du köper Dermosil. Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. Varan måste dock vara oanvänd. Du har som kund rätt att öppna förpackningen för att kontroller varan. 

Om produkten inte motsvarar dina förväntningar så har du rätt att returnera den till oss inom 3 (tre) månader från köpdatum. Retursedel erhålles efter kontakt med Dermoshops kundtjänst på tel 08-372420 eller via e-post kundtjanst@dermosil.se

Då det gäller retur eller ersättning, meddela:

- Vilken produkt du returnerar

- Produktens batchnummer (en nummerserie som ofta syns i flaskans botten)

- Produktens bäst före-märkning

- Orsak till returen

Du får din återbetalning senast 14 dagar efter att vi blev informerade om ditt beslut att ångra beställningen. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna, vilket som än inträffar först. Återbetalning sker via samma betalningssätt som du använde vid beställningen. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. 

Om du är osäker på vad som gäller kring ångerrätt kan du läsa mer om detta på Konsumentverket.se eller ladda ner en standardmall för ångerblankett 

Reklamation
Vi ​garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer har du tre års reklamationsrätt på ursprungliga fel från den dag du mottar produkten. Om du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss så snart som möjligt, helst inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Reklamationer behöver alltid anmälas till vår kundtjänst på tel 08-372420 eller via e-post kundtjanst@dermosil.se.

Dermoshop står för samtliga kostnader, inklusive fri frakt vid godkänd reklamation. En produkt som får plats i ett kuvert skickas till:
 
Dermoshop AB
41009069
20800 MALMÖ
Märk kuvertet "FRISVAR" 

Vid större paket erhålls av Dermoshop en retursedel med returadress.  

Vi hanterar reklamationer i enighet med gällande konsumentköplag och vid eventuell tvist, följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Transportskada
Om du upptäcker att paketet är transportskadat när du hämtar det hos fraktombudet är det enklast att reklamera det där för snabb och effektiv hantering. Upptäcks felet först efter paketet är uthämtat, kontakta vår kundtjänst omgående. Dermoshop står för all fraktkostnad i samband med reklamationer. 

Dröjsmål
Om Dermoshop meddelar kunden att hindrande omständigheter omöjliggör leverans inom en rimlig tid, har både Dermoshop och kunden rätt att avbeställa varorna. Detta gäller dock ej vid omständigheter som endast leder till tillfälliga och obetydliga förseningar. Kundens rättigheter enligt lag påverkas inte i detta avseende.


Tvister
Dermoshop följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventull tvist.

Postadress: 
ARN
Box 174
101 23 Stockholm

Konsumenttvister vid näthandel kan i fortsättningen läsas på nätet, då Europeiska kommissionen har öppnat ett forum för lösning av tvister via internet (ett s.k. ODR-forum) för konsumenter och företag. Tjänsten fungerar på Europeiska unionens alla officiella språk. Även avgörandet i tvisten meddelas på konsumentens begäran på dennes modersmål. Ifall konsumenten vill rikta en reklamation till Dermoshop Ab via detta forum, är den adress som ni ska rikta er till: kundtjänst@dermosil.se.


Dermosil® kvalitet

Dermoshop är ett finländskt företag som utvecklar och säljer Dermosil® hudvårdsprodukter sedan år 1988. Dermosil säljs i Sverige, Finland, Estland och Ryssland. Det är även möjligt att beställa Dermosil produkter inom övriga EU.

Dermoshop erbjuder ett flertal olika oparfymerade hudvårdsprodukter med rätt att använda Finlands Allergi- Hud- och Astmaförbunds symbol.

Bäst före märkningen

Bäst före märkningen på produkterna berättar hur länge den oöppnade produkten håller då den är rätt förvarad. En öppnad hudvårdsprodukt håller i allmänhet cirka sex månader om inte annat är angivet på produktförpackningen.

På en del av makeupprodukterna finns partinummer t.ex. 09-2011, vilket inte är detsamma som produktens bäst före-datum. På makeupprodukterna finns en PAO-symbol som visar hur länge produkten håller efter att den öppnats (PAO=period after opening).

T.ex. betyder att hållbarheten är 8 månader från det att produkten tagits i bruk.


Testning av produkterna

I produktsortimentet finns mer än 400 Dermosil® produkter. Produkterna tillverkas av råvaror av högsta kvalitet och produkterna är testade på människor. Produkterna har full garanti.

Justering i pris och försäljningsdagar


Vi förbehåller oss rätten till justeringar i pris och försäljningsdagar. Av trycktekniska och produktionsmässiga skäl kan vi tyvärr inte garantera att alla produkter finns i lager under hela den tid som tidningen är giltig. Produkternas tillgänglighet kan kontrolleras i vår webbshop på adressen www.dermosil.se. Beställningen behandlas enligt produkternas tillgänglighet vid beställningstillfälle. Vi har ej möjlighet till efterleveranser. 


Dataskydd

Dermoshop värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa möjliga sätt. Bekanta dig med Dermoshops Dataskyddsbeskrivning här.


Webbläsare som rekommenderas

Vi rekommenderar att du använder de senaste versionerna av de populäraste webbläsarna, t.ex. Microsoft Edge, Chrome, Safari, Firefox. Vi rekommenderar inte användning av Internet Explorer. Om du använder en gammal version eller en annan webbläsare finns risk för att Dermoshops webbsidor kommer att fungera sämre.